Planer för framtiden

Var idag på ett möte i Gullspång. Fick ett mycket intressant erbjudande som jag noga överväger. Just nu är det taget, iaf till 90 procent. Måste fundera lite till. Men jag är inte den som är känd för att fundera i evigheters evigheter. Brukar bara gå på magkänslan och jag vet nog allt var min magkänsla pekar ngnstans. Högre lön, softare arbetstider, närmre hjärtat mm. Dock kan vi diskutera stimuli. Men jag tror mig veta att det räcker att vara nyutexaminerad sjuksköterska. Bara det är lite småläskigt! :)

Desutom möter jag en utmaning på söndag som smakar. Känner redan mjölksyran i benen. De nio milen mellan Sälen och Mora ska avverkas - på skidor. Jag längtar, fasar, darrrar, gråter och skrattar inför detta nog så krävande och obeprövade (ur mitt perspektiv) äventyr. Snälla ni, håll tummarna för mig!! Tro på mig, peppa mig. Har med mej telefonen men det är mest för att mitt serviceteam ska kunna hämta mig varsom helst - typ i första backen och jag har fått skavsår.  Eventuellt kan det vara då jag har brytit ihop totalt efter att jag spillt räksallad på min fina dyra CRAFTskidjacka.

Har funderat, diskuterat och haft överläggnningar om vad man ska ha med sig i sin lilla magväska när man åker. Har fått höra att standardinnehållet är:

- en mössa
- ett par vantar
- en bar av ngt slag
- sportdryck
- skavsårsplåster
- extra par skidor..;)

Jag modifierar detta innehåll till

- en mössa
- ett par vantar
- VISAkortet
- två varmkorvar med bröd
- räksallad
- skavsårsplåster
- ev. en servett då jag spiller ganska mycket

Hur avis skulle inte de andra elitmotionärerna bli när de knaprar  på bars eller dricker ngn tråkig sockersaltlösning ( energidryck ) och jag sliter fram en varmkorv - DESSUTOM med räksallad! Mmm, kan bara föreställa mig de avundsjuka blickarna, saliven som rinner och den eventulla hetjakt efter korv som kan uppstå. Hetsjakten ställer jag mig positiv till - detta då jag eventullt klarar en kontroll till och inte ger upp i Smågan.. HAHA.. (Smågan ligger efter 11 km i spåret. Då har man bara 79 km kvar!

Jaja, sleepingtime nu. Sista praktikdagen på VC imorrn. Sedan seminrium och tenta fredag innan det bär av mot Sälen. :)

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj vad du är duktig som ska åka så långt :) haha kör hårt med korven, det blir säkert vinnarkonceptet ;)

2011-02-24 @ 06:32:20
Postat av: Sarah

Glöm för tusan inte bostongurkan!!! O en Pucko! Lycka till vännen!

2011-02-24 @ 09:24:54
Postat av: Linda

Glöm för fan inte dextrosol tabletter :D jag slutar 11 på söndag, så jag står vid mållinjen när ni kommer <3<3

2011-02-24 @ 12:45:18
URL: http://liindaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag hejjar på dig älskling!! :)

2011-02-25 @ 22:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0