Galet synd om mej.

Ja just ja, så är det..

Har just nu feber, fryser som asen, ont i huvudet och en svullen ond hals. Dessutom snorig som fasen. Vad som hänt mej tidigare under dagen och helgen är väl värda att nämnas.

Torsdags, vaknar upp efter ett 16-01 pass av att Johanna ringer mej och jag  har försovit mej till föreläsningen. Har dessutom under nattens magiska timmar snorat till mig och blivit täppt och har ont i bihålorna. Ignorerar sjukdomskänsla och går till skolan och avnjuter sedan en härlig långlunch på Tingsgården. Underbara vänner. Råkade ha sönder en lampa, jag skulle ju bara...

Fredagen, tar mig i kragen och snyter mig för att åka ned till Ole. Känner mej hyffsat fräsch o efter ett par rödvinsglas i Monopolhetta känns min förkylning som bortblåst. Lördagmorgon, ingen huvudvärk men Ole kräktes som aldrig förr. Jag passade på att håna honom som bara den - haha tål inte ens en flaska vin. Då kräkningarna var ihållande frampå eftermiddagen insåg jag mitt misstag. Det var ingen bakfylla utan en hederlig magsjuka.. Gjorde mitt bästa för att stilla mitt samvete - blåbärssoppa, stoppa om, klappa på - lite ren och skär omsorg. Kvällens höjdpunkter blev att köra Oles föräldrar på kalas samt Så mycket bättre...:)

Söndagen började Ole piggna på sig, jag kände mej lite seg. SKyllde på en lång soffdag dagen innan. Vi promenarde ned till Banduplan och jag såg mina livs första minuter livebandy. Mådde nästan illa när jag försökte hänga med bollen. Dock var det svinigt kallt så vår publiknärvaro hamnade runt 25 minuter. Väl hemma igen blev det soffläge o Louise började frysa. Febern gjorde intåg.. La mig tidigt men vaknade av Rejält halsont, feber o täppt i näsan. Fy fasen. VILL INTE.

Skulle iafåka hem idag, skönast att vara sjuk hemma, vilket innebär att ingen VABbar för mig.. Jag måste ta hand om mig själv...:P

Min tågresa hem idag - ett äventyr för sig..:

Åkte från Skövde 11.46. Kom till Katrineholm 12.50. Fick medelant att tåg mot Eskilstuna skulle avgå från spår 4 13.00. Går till spår 4. Kommer upp på perrongen: TÅGET ÄR INSTÄLLT pga elfel i Flen. Går in i Sationshuset. Får efter om o men reda på att vi får åka buss resten av vägen. Bussen kommer  - vi åker. Släpper av folk i Flen för att sedan åka viare mot Mellösa. I Mellösa skulle vi kliva på tåget igen för fortsatt färd mot Tuna.. Busschauffören hittar inte till "stationen" i Mellösa - dvs vi åker fel o får vända och åka tillbaka. Kliver på tågen i Mellösa, handikappde o barn får kastas ombord - fanns ju ingen perrong så man fick "hoppa" in i tåget. (Spännnande bara det..:P) Därefter börjar tågen rulla. Stannar efter ett par hundra meter. Vi måste invänta ett mötande tåg. Smack 15 minuter till. Därefter börjar tåget rulla mot Tuna. Hemma vid halv fyra. Bara 1 h o 45 min försedad på en resa beräknad att ta 2h och 6 minuter.

Tur i oturen att jag inte hade något att passa, men fy fasen vad jag mådde dåligt på tåget. Frossa + försenat tåg + huvudvärk= mja...

Därmed vill jag idag/ikväll ha lite sympati..:)

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars liten, låter inte kul! Krya på dig gumman!



Här kommer en stor varm kram till dig! :)



Pusspuss

2010-11-23 @ 11:41:49
URL: http://annalisjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0