Minus

Har en massa minusgrejjer. Är riktigt bitter, trött o pluttig.

Har idag jobbat 14-22 på ICA. Vilda kunder. DOck lite roliga saker, arbetskollegorna - Lovisa o Linn - vilka guldklimpar! dessutom rasade en hylla end i ostdisken, diskglaset går sönder, ölflaskor (somvar prydnad) krossas, porslinstomtar dödas o en kund blir nedstänkt med Ekängen Ale. Dessutom luktar det alkis i delikatesen halva dagen.

Men nu minussakerna som jag är ledsen för.

Imorgon jobbar jag kväll - inget dan före dopparedanmys. Eller jo, när jag slutar halv tio åker jag hem till en tom  och mörk lägenhet, evetuellt har jag kommit ihåg att tända mina elljusstakar innan jag åkte å jobba. Kan hoppas att jag e svintrött o somnar på studs. 

Vaknar upp på julafton o äter julfrukost själv. Är det inte -30 så tar jag nog mej en tränignstur tillsammans med farsgubben. 

ETT PLUS: Julmiddag hos mormor med mina juveler kl 17.

Minus:
Blir inte länge hos mormor då jag 07.00 börjar jobba på AKM.

Men framåt kvällen är jag bjuden på julmiddag hos Inger o Göran - Mys! Men det blir ingen vild juldagsutgång då jag jobbar natt från annandagen. HATAR att vara bakis/sliten när jag jobbar. ICA är okej men att vara sliten på AKM är helt o hållet värdelöst o dessutom farligt för mina patienter.

Jag är ledsen, bitter o känner mej jävligt ensam just nu.

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag och T valde fel affär för Tessan hade en julklapp hon skulle köpa där. För annars hade vi självklart valt Ekängen. :)

2010-12-23 @ 00:25:03
URL: http://clorry.blogg.se/
Postat av: Madde

åh tycker synd om dig, inte roligt att behöva jobba över julen och knappt hinna träffa familjen :/

2010-12-23 @ 08:31:58
URL: http://madeleinehademalm.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänker på dig! <3

2010-12-23 @ 20:52:43
URL: http://liindaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Jonnie

Gott Nytt År & God Fortsättning :)

2011-01-01 @ 12:52:17
URL: http://www.Alwaysfabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0